Institución - Documentation and Information Center, Chamber of Deputies: Centro de Documentação e Informação, Câmara dos Deputados

Identificación

Nombre: Documentation and Information Center, Chamber of Deputies: Centro de Documentação e Informação, Câmara dos Deputados
Descripción de la Institución: The Documentation and Information Center provides information to the House´s staff, Brazilian citizens and the international community, provides support to the legislative activities and preserves the institutional memory. The Documentation and Information Center is responsible for managing information in the Chamber, ensuring internal and external information quality and access. Thus, among its management activities are those related to library and archive services, information architecture, documentary language and terminology control, management of legislative information databases, publication of the official bibliographic materials of the House, preservation of country's and legislative heritage and information research. The research service – officially called Legislative Consultancy – provides expert analysis to parliamentarians, committees, Plenary meetings and Chamber administration on 21 fields of public policy. It is a separate department from the Documentation and Information Center, although both units cooperate on a large scale. The research service is basically demand driven and produces in-depth studies, short papers and drafts for bills and bill reports. Researchers also attend all committee meetings, in order to provide on-site advice on technical and policy related issues concerning bills under discussion. The average number of research request is twenty thousand a year.
País/Entidad: Brazil
Nombre del Parlamento: Câmara dos Deputados - Brazilian Chamber of Deputies
Tipo de parlamento: - Parliament of a sovereign state
Número de miembros destinados a apoyar la legistarura: 513
Número de funcionarios que trabajan en apoyar la administración parlamentaria: 4713
Tipo de organización: Other
Tipos de usuarios:
Año de fundación: 1826
Número de funcionarios: 247
Sitio web: http://www2.camara.leg.br/a-camara/documentos-e-pesquisa
Fecha de actualización: 08/11/2022

Ifla

¿Miembro de la IFLA?: Yes
¿Miembro regional?: No
¿Cuál es su organización regional?:
¿Es parte de otra organización?: International Council on Archives - ICA

Dirección

Dirección (1): Praça dos Três Poderes, Câmara dos Deputados, Anexo 2
Dirección (2): Brasilia, DF Brasil
Código postal: 70160900
Teléfono: 55 61 32165501

Contato

Email: informa.cedi@camara.leg.br
Persona de contacto: Janice Silveira
Email persona de contacto: janice.silveira@camara.leg.br
Teléfono persona de contacto: 55 61 32165501
Nombre Autoridades bibliotecas/SI: Maria Raquel Melo
Email Autoridades bibliotecas/SI: raquel.melo@camara.leg.br

Más información para preguntas y respuestas

Información de la biblioteca

Principales áreas temáticas de la colección: social sciences with an emphasis on law, political science, economics, and public administration.
Número de documentos registrados (volúmenes): 200.000
Crecimiento anual de las colecciones (volúmenes) / referencia anual: 2300/year
Colecciones especiales (Indicar colecciones especiales): rare books
Catálogo online (Indicar dirección url): http://biblioteca2.senado.gov.br:8991/F/TLSKC9R91VUR47UHTPESXXEINQPN9I9S7BRK3NKDT1QQNU76V4-04418?func=find-b-0&local_base=cam
¿Tiene un depósito legal?: no
¿Recibe donaciones?: yes
¿Ofrece servicios de referencia?: yes
¿Tiene servicio de noticios? (Por ejemplo: press-clippings): yes
¿Tiene información del trabajo parlamentario? (Por ejemplo: proyectos de ley o reunión de los comités): No. These services are offered by Research Service.
¿Tiene información sobre documentos y actividades parlamentarias?: yes

Información del servicio de investigación

¿Ofrece servicios de referencia?: No. These services are offered by the Documentation and Information Center
¿Tiene servicio de noticios? (Por ejemplo: press-clippings): no
¿Tiene información del trabajo parlamentario? (Por ejemplo: proyectos de ley o reunión de los comités): yes
¿Tiene resúmenes / análisis concisos de la legislación propuesta?: yes
¿Tiene asistencia para redactar legislación?: yes
¿Tiene hojas informativas o sesiones informativas? (Por ejemplo: una introducción a cuestiones que utilizan un hecho breve): no
¿Tiene perfiles estadísticos?: yes
¿Tiene estudios de fondo, análisis?: yes
¿Tiene evaluación de impacto?: no
¿Tiene otros servicios?: Yes. Ghost writing for speeches. Advisory work on committees.
¿Tiene publicaciones online? Indicar dirección url): http://bd.camara.gov.br/bd/handle/bdcamara/12/browse?type=title
Tipos de usuarios:
Fecha de actualización: 08/11/2022